Seminar Sehari bersama Dr Syukri Abdullah

Selasa, 19 April 2011

Seminar ini telah diadakan pada hari Selasa (19 April 2011). Bertempat di Auditorium KUIM. Seminar telah disampaikan oleh Prof Dr Syukri bin Abdullah. Majlis penutup telah dirasmikan oleh YB Datuk Ar Tn Hj Ismail bin Othman.
Seramai 330 orang pelajar SMK Rahmat yang terpilih telah mengikuti Seminar sehari Skill 2 Score dari pakar motivasi Prof Dr Syukri bin Abdullah. Majlis yang bermula pada pukul 8 pagi dan tamat pada pukul 5 petang itu telah membuka minda semua pelajar agar belajar dengan bersungguh-sungguh dan berkekalan. Pelajar juga telah diterangkan cara-cara membuat peta minda dan membuat nota ringkas berdasarkan teknik neo-monik dan akronim. Diharapkan semua pelajar dapat meneruskan ilmu yang telah diperolehi supaya menjadi budaya dan tekal dalam kehidupan.
Pada pukul 4 petang tuan pengetua telah hadir untuk melihat sendiri perjalanan seminar tersebut dan majlis perasmian penutup. Majlis perasmian penutup juga turut dihadiri oleh YB Datuk Ar Tn Hj Ismail bin Othman Adun Kuala Linggi merangkap YDP PIBG SMK Rahmat sebagai perasmi majlis tersebut.
Majlis perasmian tamat pada pukul 5 petang disusuli dengan jamuan ringan.

Antara peserta seminar yang turut serta

Dr Syukri sedang menyampaikan tips -tips untu k menjadi pelajar yang berjaya

Peserta seminar sedang tekun mendengar kata-kata daripada Dr Syukri

Penyampaian cendemata kepada YB Tn Hj Ismail bin Othman selaku perasmi majlis

Gambar bersama dengan pentadbir SMK Rahmat dan pelajar-pelajar yang telah menghadiri seminar

0 comments: